Jumaat, Mei 29

adiba adiba...





nie lah anak buah husband.. name nyer Nur Adibah bt Nor Azmi.. umur 3 tahun.. die nie ssgt suke mkn.. baru2 nie demam.. 2 hari tak lalu mkn .. lepas baik je, kemaruk makan..
semue pun die mkn.. kejap 2 makan.. bile tgk die makan mmg menyelerakan.. tp nasib baik badan maintain jek.. die nie pun kuat main gak..

die suke tgk cete mr.bean.. walaupun mama dn nenek die menentang gile cucu die nie tgk mr.bean.. takut terikut cara mr.bean kot.. aku lah slalu cover tuk die..
kalau mama ngan nenek dtg dekat je.. cepat2 aku tukar.. cian kat budak nak tgk cete yg die suke..

..::diba arek delok mr.bean opo, animated ke live::..
**mr bean animated** (yang katun)
comel sgt.. slang english dah jd jawa.. tang TED tu pekat sket ek

yang paling best nyer pasal diba nie.. die lah cikgu bahasa jawa aku.. cakap jawa excellent.. gagap sket je.. suke nyakat die..

..:: diba turu karo wak yo::..
die jawab .... mohhhhhhhhhhh..... turu karo mama

hahahaha... comel sgt..

pastu... ade skali die cakap dah gelap
** wak wes petang**

aku pun jawab ler.. mmg lah dah petang
pastu mama die cakap.. peteng (pekat sket bile pronounce that word) lah diba.. bukan petang... aku pun ye kan je... mane lah aku tau kan.. habis semue pun gelak .... hahahaha..

susah gak lah nak main ngan die nie.. sbb die tak bape phm melayu.. so aku kene lah blaja ckp jawa dulu...

skarang nie aku dah pandai lah sket2 kalau nak borak ngan die nie... kalau dulu sket je bhs melayu pun yg tau... skrg nie aku ajar die melayu.. die ajar aku jawa.. hahahaha
kekadang aku ngomong jowo.. de'e cakap melayu pulak.. mumet mumet..

husband aku gelak kan je kalau aku cube omongi jowo.. iso po rak.. ISO abang... sitik2 lah kan.. lama-lama expert lah..

4 komen:

Azura Basir berkata...

kelakar la dila ni...and diba, of course she is! Kiut jer bunyinya dengan bahasa jawanya tu. Kagum gak bila dila cakap bahasa jawa nya lebih hebat dari bahasa melayu sebab budak2 sekarang ni dah kurang fasih nak berbahasa jawa. Tapi bila kecik-kecik macam ni dah fasih...bagus tu!

Kena bangga tau if tau bahasa jawa ni sebab bukan semua org ada peluang nak belajar. Macam saya ni...yang original melayu ni, cuma tau bahasa melayu dan inggeris je...dan sepatah dua bahasa arab. Itupun sebab wajib belajar kat UIA dulu.

hawaDila berkata...

mmg sgt comel si diba nie.. kalau nak tau.. kebanyakan anak buah husband pandai cakap jawa mmg marvellous..
ye lah mak bpk atuk nenek semue cakap jawa..
kalau dila kumpul ngan diorang.. jwb nyer nganga je lah.. hahahah

jijah montel berkata...

kok comel temenen!!.. heheh.. tapi dia dah kurus lah.. maybe sebab demam kan.. takpe.. nanti makan bnyk2 .. boleh jadi mcm wak dila dgn wak wari.. hehehe

hawaDila berkata...

dah besar lah... makin lawa... jd mcm wak nyer pun comel per..